Om tilbud og etterspørsel for medieutdannede

Forrige | Neste

Dette har nok begrenset interesse for de aller fleste. Men folk som enten holder på med, eller har tenkt å starte på, en medierettet utdannelse kan finne nytte i dette.

Kulturministeriet, Undervisningsministeriet og Videnskabsministeriet har samarbeidet om en undersøkelse av mediearbeidsmarkedet i Danmark. Undersøkelsen består av tre deler, en tilbudsanalyse, en etterspørselsanalyse og en trendanalyse. Med andre ord: hvor mange utdannes det, er det egentlig bruk for dem, og hva bør de kunne?

Fullstendig irrelevant for meg, da det enda er oceaner av tid til jeg er ferdigutdannet. Nesten ti måneder! Om ni måneder nileser jeg dette, mens jeg gråter blod. Har sett gjennom kortversjonen allerede, og kan konkludere med at det utdannes en del som meg (altså medievitere). Det er også bruk for flere medievitere! Det er ikke bruk for så mange nye medievitere. I tillegg må man kunne ting.

Undersøkelsen er som sagt dansk, men resultatene er sikkert vel så valide for andre skandinaver. Og medieutdannede generelt.

Skrevet Tuesday 21. October 2003 klokka 19:56 og arkivert under Medievitenskap.

Kom med en kommentar

Trackback? http://vaj.no/2003/10/om-tilbud-og-ettersporsel-for-medieutdannede/trackback/

Abonner på innlegg Abonner på kommentarer (Hva er dette?)