Sv-fakultetets årsrapport for 2005

Forrige | Neste

årsrapporten for sv-fak 2005

Det er en slags tradisjon at jeg gjør årsrapporten for Det samfunnsvitenskaplige fakultet ved universitetet her. Altså den rapporten alle offentlige organisasjoner av en viss størrelse har et krav om å levere hvert år. Det er her fakultete skriver overordnet om styre og stell, og her forskerne skriver hva de har hengt fingrene i sist kalenderår.

For min del er det mange timer med svært kjedelig arbeid. Jeg får noen hundre word-filer, som jeg så, manuelt, gjør om til velformet XHTML. Man skulle kanskje tro at dette gikk an å automatisere, men grunnet mange forskjellige praksiser på hvordan rapportene leveres til meg, såvel som Word sine totalt manglende egenskaper til å skape vettig HTML, har jeg ikke funnet noen brukbar løsning på det.

I år gikk det nesten helt galt. To dager etter jeg tilfeldigvis hadde flyttet alle de ferdige filene over på en USB-pinne valgte harddisken min å dø. Helt. Backup er som kjent litt barnslig, og jeg mistet derfor en del data, men årsrapporten hadde heldigvis kommet seg unna!

Noen små, men ganske effektive, forandringer ble gjort i malen som jeg brukte både i fjor og i forfjor, og nå gjenstår det bare å fylle blekk i faktureringspenna, og dét er i alle fall ganske tilfredsstillende.

Skrevet Friday 2. June 2006 klokka 9:19 og arkivert under Web og webutvikling. Merkelapper: |

2 kommentarer:

1. Words HTML-erstatning må behandles brutalt og konsekvent:

Og nei, jeg tror ikke det er noen løsning for deg i dette tilfellet :-), det var bare en morsom digresjon.

Sa Lasse G. Dahl Friday 2. June 2006 klokka 19:03 | #

2. Kan helt klart brukes i andre tilfeller den der, men som du sier tror jeg ikke det ville gjort store forskjellen i dette tilfellet :)

Et enkelt med godt hjelpemiddel var faktisk å kjøre gjennom (den enkle) editoren i WordPress. Den er flink å avslutte alle tagger, og gjør at man ikke trenger bry seg om p- og br-taggene. Tidligere brukte jeg HTML Tidy for å rydde opp, men det slapp jeg nå!

Sa Vegard Tuesday 6. June 2006 klokka 9:40 | #

Kom med en kommentar

Trackback? http://vaj.no/2006/06/sv-fakultetets-arsrapport-for-2005/trackback/

Abonner på innlegg Abonner på kommentarer (Hva er dette?)